A tökéletesen elégedett vendég
Költhetnek bármennyit marketingre az éttermek, a kávézók a vendéglátó egységek, a legtöbb ember azért tér be valahova (aztán tér vissza újra és újra) mert jókat hallott rólad, szeretne kipróbálni vagy azért, mert mindezen már túl van és elégedett volt (sőt, másoknak is ajánl majd). Íme a tökéletesen elégedett vendég néhány titka
Mi a vendégélmény?
A vendégélmény az a benyomás, amit a vendéged érez majd a nálad töltött idő után. A kialakítása abban a pillanatban elkezdődik ahogy a vendég megérkezik az étterembe és mindaddig tart amíg ki nem lép onnan (néha ügyes marketinggel még tovább fokozhatod). Egy mondatban: a vendégélmény az ahogy a vendég érezte magát nálad, ez az, amit majd elmond az éttermedről.
Miért fontos a vendégélmény?
A pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a vendégeid megbíznak benned, a vendéglátóhelyedbe, visszatérnek, és ajánlják majd a helyet a barátaiknak és családtagjaiknak. (Még akkor is, ha egy egyszerű finom kávét fogyasztottak csak). A vállalkozásoknak olyan élményeket kell kialakítaniuk, amelyekre a vendégek vágynak, és folyamatosan javítaniuk kell azokat, ha versenyképesek akarnak maradni.
A vendégélmény az első pillanattól
Ahogy fent már írtuk a vendég az első pillanattól „kritikus” és várakozó attitűddel érkezik hozzád. Már akkor kialakul valamilyen véleménye ahogy belép, meglátja az enteriőrt, megérzi az illatokat, egészen addig, míg el nem fogyasztotta az ételt, nem fizet és nem megy ki az étteremből. Mindig minden pillanat számít: a kollégák viselkedése (az udvariasság, a kommunikáció) a külső ingerek (zajok, zene stb.) az étel megérkezése, az ideje, a mikéntje, a figyelem (ami akár lehet túlzó is) és természetesen a higiénia: a helyé, a toaletté és az eszközöké éppúgy.
A kommunikáció
Az egyik legmeghatározóbb (ezért kell folyamatosan képezni a kollégákat) a kommunikáció. A kollégának fel kell ismerni mikor „fogadókész” a vendég, mikor szeretne rendelni, mikor kérne / kérdezne valamit. Tudnia kell kedvesen ajánlani, minden (akár fura) kérdésre is válaszolni, és az étel / ital kihozatala után sem szabad elkerülnie az asztalt és zavaróan sokat kérdezni sem.
A higiénia
A higiénia alapvető, a vendégek különösen odafigyelnek erre. Egy foltos pohár, egy nem tökéletesen elmosott villa, kés vagy tányér bizalmatlanságot ébreszt és – bár minden más tökéletes – a kritikus vendég szerint az étterem „koszos”
A Maxima tányérmosogató és a Maxima mosogatógépek segítségével ezek a kellemetlenségek elkerülhetőek, hiszen a végeredmény a tökéletesen tiszta étkészlet és pohár lesz. Természetesen nem csak a mosogatógép hanem a mosogatógéphez használt különböző termékek, mint a mosogatógél is fontos ahhoz, hogy a tisztaság-vendégélmény ne csorbuljon. Ne felejtsük el, hogy ha a vendég elégedett, visszatér és ajánlani is fog minket: egyszerűen nem megengedett tehát a hiba.
Ismerd meg a Maxima mosogatókat!